Welkom in Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anoek Herpen - WaarBenJij.nu Welkom in Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anoek Herpen - WaarBenJij.nu

Welkom in Bali!

Blijf op de hoogte en volg Anoek

20 April 2015 | Indonesië, Ubud

Ha allemaal!

Voor wie het leuk vindt, een korte samenvatting van mijn avontuur hier in Bali.
Na een fijne vlucht naar Bali toe (met 4 lege stoelen naast me om op te liggen) is de eerste week is echt voorbij gevlogen!

Toen we aankwamen in Ubud werden we meteen welkom geheten door onze huisgenoten en de organisatie die alles voor ons heeft geregeld! Ik heb daarna prima kunnen wennen door er 4 dagen weekend achteraan te plakken! Dat was wel even fijn na al dat geregel in Nederland en m’n jetlag!
Ik heb een hele fijne kamer + zwembad in de tuin en rijstvelden op de achtergrond, dus daar was ik snel aan gewend! Mijn huisgenoten, allemaal leuke meiden, hebben meteen al een aantal chille plekken laten zien waar we lekker met ons scootertje heen konden toeren! Wauw wat is Bali mooi! Ik zou alles wel op de foto willen zetten tijdens het scooter rijden! Dat gaat alleen zo lastig met scooters die je aan alle kanten inhalen, dikke gaten in de weg en ‘opeens’ aan de linkerkant van de weg moeten rijden! Aan verkeersregels zal ik in Nederland wel weer moeten wennen! De weg in Bali begin ik ondertussen ook te snappen, als je maar gewoon de weg blijft volgen kom je altijd wel weer op de juiste plek terecht (oké soms is het handig om wel rechts of links af te slaan anders heb je wel het gevolg dat je 2 of 3 keer zo lang over de terugreis doet).

Op maandag gingen 2 meiden uit mijn huis sporten bij een sportschool in de buurt. Ik had al wel wat bijzondere verhalen gehoord over de sportscholen hier in Ubud, zoals cardio apparaten waar niemand raad mee weet en daarom iedereen hem maar als kapstok gebruikt voor zijn handdoek, maar ik dacht ik kan beter met hen meegaan als ik ooit wil sporten hier in Bali, want anders doe ik het nooit . De sportschool waar wij heen zijn geweest zag er uit alsof er al in geen jaren meer iemand geweest was. We hebben een aantal apparaten uitgeprobeerd, maar na een hoop gekraak en gewiebel waren we bang dat ze uit elkaar zouden vallen en zijn we overgegaan op de oefeningen die 1 van de meiden wist op een soort matje (ik weet niet precies wat het was maar het had in ieder geval een andere kleur dan het tapijt en je kon er op liggen). Toch handig om zo’n personal trainer die fysiotherapie studeert bij je hebben op zo’n moment, want ik ben uiteindelijk toch met spierpijn (en een of ander vaag onbeperkt abonnement voor de sportschool) naar huis gegaan! Ook handig van deze sportschool is dat je eigenlijk niet veel hoeft te doen om te zweten zo met deze temperaturen en zonder airco. Dus op z’n Balinees sporten, alles op z’n tijd!

Van rijstvelden, naar zwembad in de jungle, naar heerlijke fruitsmoothies naar sportschool was het na het weekend toch echt tijd voor stage! (want daarvoor ben ik tenslotte in Bali).
Ter Info: Ik loop stage in Den Pasar bij een stichting voor kinderen met een lichamelijke en verstandelijke beperking. De stichting is goed ontwikkeld voor Balinese begrippen, maar logopedie kennen ze hier niet. Dus aan mij de taak om dat te implementeren!
Dat klinkt makkelijker dan gedacht, als het aan de staf en de ouders ligt leer ik namelijk elk kind in een oogwenk praten zonder dat ik überhaupt weet hoe ze heten. Oke de namen zijn voor mij nog een beetje moeilijk, iedereen heet namelijk bijna hetzelfde of het is voor mij onverstaanbaar, maar ik blijf iedereen nog informeren over wat ik precies allemaal kan en niet kan!
De taal Indonesisch begin ik wel steeds beter door te krijgen, dat maakt het communiceren in ieder geval al wat makkelijker! Ik heb mijn 2de les hier gehad en ik kan al groeten en vragen hoe het met iemand is (wat het antwoord op mijn vragen is blijft soms een raadsel).
Ik blijf maar gewoon zeggen: ‘Saya bicara sedikit bahasa Indonesia’
Wel heb ik gemerkt dat wanneer je de mensen in een warung (eettentje) in het indonesisch aanspreekt in plaats van in het Engels, je al meteen korting krijgt! Dus nog een pluspuntje!

Ik heb de week meteen afgesloten met een feestje, de stichting waar ik stageloop bestond namelijk 14 jaar en vierde dit groots met veel lekker eten! Leuk (en lekker) om dit mee te maken! De rest van het weekend besteed aan bijkomen, aapjes kijken en een dagje strand!
Nou, ondertussen is mijn samenvatting niet meer zo kort geloof ik... maar hopelijk wel leuk om te lezen!

Groetjes Anoek!

  • 20 April 2015 - 16:55

    Bregje:

    Hee Anoek!
    Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal hebt uitgespookt de eerste dagen!
    En goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet ervan

  • 20 April 2015 - 17:01

    Karlijn:

    Heyy!
    Super leuk om dit te lezen, hopelijk worden de aankomende weken net zo leuk als deze :)
    Ik kijk uit naar je volgende update!

  • 20 April 2015 - 17:34

    Hee Anoek:

    Wat een leuk (kort0 verslagje ;-). Fijn dat je het al zo goed naar je zin hebt en al heel aardig gewend bent. Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's.

  • 20 April 2015 - 19:07

    Annette En Jan :

    Hee lieve Anoek, wat mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt, ziet en uitspookt! ;-) Ga zo door! Leuk die foto's ook! Groetjes pap en mam.

  • 20 April 2015 - 19:47

    Monique:

    Oww wauw! Een heuse blog!! Leuk! Leuk om te lezen en om te zien!! (En leer die jong daar maar eens effe fatsoenlijk praten ja....) :) xx

  • 20 April 2015 - 20:35

    Opa En Oma:

    Geweldig om je verslag te lezen lieve Anoek. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Bewaar je verslagen maar dan kun je een boek laten drukken. Het is heel goed geschreven.xxx groetjes opa en oma.

  • 21 April 2015 - 10:18

    Els:

    Wat leuk om te lezen en te zien hoe je het daar in Bali naar je zin hebt! Wat een ervaring! Een erg mooi verslagje van je eerste indrukken. Veel succes verder en ik blijf je "volgen" hoor!!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

Mijn reis alleen!

11 Juli 2015

Vakantie!

11 Mei 2015

Alweer een maand op Bali!

20 April 2015

Welkom in Bali!
Anoek

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 5278

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: